Vrácení zboží a reklamace
Vážený zákazníku,
V případě nevyhovujícího zboží máte nárok na výměnu za jakékoliv jiné zboží ze sortimentu našeho eshopu, či na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Za výměnu zboží není účtován žádný manipulační poplatek a je pro naše zákazníky zcela zdarma, platíte jen částku za dopravu. Pokud si přejete Vámi zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, zašlete prosím toto zboží v originálním balení s originálem faktury/účtenky (pokud jste ji obdrželi v tištěné podobě) a vyplněným formulářem zpět na níže uvedenou adresu, a to nejpozději do 14 dnů od převzetí objednávky. Zpravidla v den obdržení zásilky převádíme obratem peněžitou částku a zasíláme fotokopii do Vaši e-mailové schránky. Garantovaná maximální doba připsání peněžních prostředků na Váš účet je čtrnáctý pracovní den od převzetí zásilky. Zpravidla peníze vracíme stejným způsobem, jakým jste objednávku uhradili, tj. pokud jste platili kartou online, částka Vám bude vrácena na stejnou platební kartu. Pokud jste objednávku platili převodem nebo QR platbou, nezapomeňte ve formuláři uvézt číslo Vašeho bankovního účtu, na který Vám bude částka vrácena.
V případě uplatnění reklamace nemusíte zasílat zboží v originálním balení, avšak je potřeba pokaždé uvést, co je předmětem reklamačního řízení. Reklamované zboží zasílejte spolu s vyplněným formulářem na níže uvedenou adresu. V den, kdy nám je Vámi zaslané zboží doručeno, jste okamžitě informováni e-mailem o přijetí zboží do reklamačního řízení. Snažíme se v co nejkratším časovém horizontu (a pokud je to možné i dle individuálních potřeb zákazníka) ve všem maximálně vyjít vstříc a zkrátit celé řízení na minimální dobu.
Před odesláním Zboží k reklamaci prosím zvažte, zda charakter poškození/vady splňuje podmínky reklamačního řízení, abyste předešli zbytečným výdajům za poštovné v případě zamítnuté/nedůvodné reklamace. Doporučujeme Vám proto přečíst si informace v části "Práva z vadného plnění" ještě před zahájením reklamačního řízení.
Zboží zasílejte na adresu:
Toscana store s.r.o.
Příční 4428/3
695 01 Hodonín
Česká Republika
FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Práva z vadného plnění
- Prodávající zodpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.
- Ustanovení uvedená v předchozím odstavci obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
- Prodávající si v případě kompenzace kupujícímu vyhrazuje právo postupovat podle předem zvolené priority kompenzace tak, že:
- nejdřív provede opravu nebo úpravu Zboží, pokud je možná;
- pokud oprava není možná, Zboží vymění za stejné/jiné Zboží stejné hodnoty;
- pokud nelze uplatnit bod 7.a. ani 7.b., nabídne prodávající kupujícímu Slevu z kupní ceny;
- pokud nelze uplatnit body 7.a., 7.b ani 7.c., dojde k odstoupení od smlouvy a k vrácení finančních prostředků kupujícímu.
- Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
- U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
- Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
- Pokud prodávající prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil, není prodávající povinen nároku kupujícího vyhovět.
- Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.